گفتگو

ـ نه هیچ چیز مهم نیست هیچ چیز مهم نیست نه پسندت ونه نپسندیدنت نه مهرت ونه کینت نه حضورت ونه غیبتت نه زشتی ات ونه زیبائیت هیچی هیچت
- یعنی چه ؟ اینهه بی تفاوتی
- آری هیچ هیچ چیزت مهم نیست
-پس چه چیز میماند که برایت مهم است؟
-فقط بودنت
- تو که گفتی نه حضورت ونه غیبتت
-آری اما بودنت چه حاضر وچه غایب
-و لو بی دوست داشتن تو باشد؟
-اگر ممکن است ولو ... اما دوست داشتن گاه از یک داشتن میگذرد
یک صفت ذاتی می شود
یک بعد جوهری یک ماهیت میگردد
 مثل شیرینی قند سوزندگی در آتش محبت وعاشقی در پروانه اشگداختن و سوختن در شمعش
   یکی دوست دارد آنچنان که پول دارد جاه ومقام دارد زور دارد دیگری دوستدار کسی است چنانکه مثلا فرزند کسی است همزاد وهمنژاد کسی است خویشاوند کسی نمیتواند خویشاوندی را نابود کند اما رفیق کسی می تواند رفاقت را نابود کند عشقذ گاه معنی  یک لفظ میشود وگاه صورت آن لفظ معنی را میتوان تغییر داد یک لفظ بر معنای دیگری دلالت میکند اما آهنگش را چگونه می توان عوض کرد؟اگر عوض شد لفظ لفظ دیگری میشود.آهنگ یک کلمه یعنی خود آنکلمه اما معنی یک کلمه یعنی آنچه که کلمه را برای نشان دادن آن  اشارت بدان بیان آن وضع کردهاند قرار نهاده اند!
دیدی که (ولو بی دوست داشتن تو باشم) بی معنی است؟
تا هر وقت باشی آهنگت منم من در تلفظ تو بر می
آیم!! بیهوده نیست که جمع من وتو یکیست و آن روز ولادت ما است و آن ماه ولادت من است و آن همه ۹ کرسی افلاک است . بیهوده نیست که من بی تو ما نمیشوم و ترکیب تو در نام من قاعده ی زبان است که من بی تو سرگردانم وتو بی من گنگ و منم که ترا می نوازم که بی  من چنگ خامو شی و توئی که به من شور میدمی که بی تو سیاهی سردم و سراب ساکتم میفهمی؟
-....
 این گفتگو را از کتاب گفتگوهای تنهایی دکتر شریعتی در آوردم بسیار مرا به وجدآورد

نظرات 1 + ارسال نظر
صدر شنبه 20 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 11:56 ق.ظ http://khodkar.blogsky.com

سلام !
خیلی عالی بود!
موفق باشی
صدر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد